سوالات و دوره مباني الكتريسيته 2 خودروي L90 (تندر 90)

امتیاز:

اين آموزش در 102 صفحه توسط ايرانخودرو تهيه شده است و فهرست آن به شرح زير است:

پيش آزمون

مدرک راهنمای نقشه های الکتریکی
آشنایی با اصطلاحات مربوط به اطلاعیه های فنی (TN)
نحوه نقشه خوانی
نحوه خواندن راهنماها
نحوه خواندن نقشه دسته سیم
نرم افزار ویزوشما (Visu SHEMAS)
. تعریف ويزوشما شناسایی CDها
قسمتهای مختلف صفحه نرم افزار
عملکردها
معیار انتخاب نقشه صحیح (تفاوتها با مستندات کاغذی).
. راهنمای نرم افزاری آیکونها و مفاهیم و کاربردهای آنها قطعات الکترونیکی

دیودها

ترانزیستورها
خازنها
سنسورها
سویچها
مقاومتهای متغیر
سنسورهای القایی
سنسورهای اثرهال
سنسورهای پیزو الکتریک.
سنسورهای فیلم داغ (Hot Film)
عملگرها
مغناطیس
الکترو مغناطیس

شیر برقی موتور جریان مستقیم (DC)
. استپر موتور
واحد الکترونیکی ارتباطی
موارد کلی
عملکرد فیوز و رله ها
مدیریت الکترونیکی
تطبیق با خودرو

ارتباطات بین کامپیوتری 
مقدمه
ارتباطات بین کامپیوتری استاندارد.
ارتباط مولتی پلکس
اصول مولتی پلکس
ساختار شبکه مولتی پلکس
شبکه مولتی پلکس اختصاصی
مقاومتهای انتهایی شبکه
بررسی شبکه مولتی پلکس توسط دستگاه عیب یاب
مدار شارژ باتری
اصول عملکرد
نقشه کلی مدار شارژ باتری
یکسوسازی تنظیم ولتاژ مدارهای شارژ با تنظیم جریان تحریک دیجیتال (DF)
روشهای عیب یابی
اطلاعات کلی خودرو
شش قاعده اساسی استفاده از سایت مشاوره فنی (Actis)
فرم عیب یابی

بخشی از متن را در زیر می خوانیم:

اصول مولتی پلکس

مولتی پلکس در واقع عبارت است از ارسال سیگنال های متعدد از طریق یک سیم . بعنوان مثال میتوان عملکرد سیستم مولتیپلکس را به یک مسیر راه آهن تشبیه کرد. ریل راه آهن مشابه سیم های الکتریکی هستند. ایستگاههای راه آهن مشابه کنترل یونیتها هستند. قطارها مشابه اطلاعات ارسالی هستند. همچنانکه یک ایستگاه میتواند چندین قطار را ارسال کند، یک کنترل یونیت نیز میتواند چندین سیگنال را ارسال نماید. مانند قطارها، سیگنالها نیز نمیتوانند در یک لحظه در یک محل قرار داشته باشند و باید یک به یک منتقل شوند. سیگنالها باید قابلیت انتقال در دو طرف را داشته باشد. زمان انتقال باید حتی الامکان کوتاه باشد. در یک شبکه راه آهن، زمان انتقال قطارها به عوامل زیر بستگی دارد:

- تکنولوژی بکار رفته در ساخت قطار (حداکثر سرعت آن)| - محدودیتهای ناشی از ریلها

- ترافیک و شلوغی مسیر راه آهن در یک شبکه مولتی پلکس، زمان انتقال اطلاعات به عوامل زیر بستگی دارد:

- تکنولوژی طراحی شبکه (سرعت و حجم انتقال اطلاعات). - سرعت انتقال واقعی اطلاعات (که معمولا ثابت و حدودا برابر سرعت نور میباشد).

- تعداد اطلاعاتی که توسط کنترل یونیت باید ارسال شود (ترافیک شبکه). یک کنترل یونیت، اطلاعات ارسالی را بصورت سیگنالهای فریم شده تبدیل می کند. در واقع یک فریم مشابه قطار میباشد که اطلاعات را منتقل می کند.

هر کنترل یونیت میتواند فریمهای مختلفی را ایجاد کند. قطار منتقل کننده اطلاعات از ایستگاه کنترل یونیت موتور به طرف ایستگاه کنترل یونیتهای کولر و گیربکس اتوماتیک. شبکه الکتریکی که فریمها داخل آنها جابجا میشوند به باس (Bus) معروف هستند. باس از دو سیم مسی تشکیل شده است که بمنظور کاهش اثر نویز پذیری، به دور هم تابیده میشوند.

نحوه عملکرد یک شبکه مولتی پلکس سیگنالهای ارسالی در دو سیم باس مشابه هم هستند با این تفاوت که از لحاظ ولتاژ الکتریکی، قرینه یکدیگر میباشند. باس بالا (H): ولتاژ از حالت صفر به حالت یک میرود (لبه بالا رونده ولتاژ) باس پایین (L): ولتاژ از حالت یک به حالت صفر می رود (لبه پایین رونده ولتاژ) پروتکل مورد استفاده در خودروهای رنو از نوع CAN میباشد. بنابراین ارتباط کنترل یونیتها دو طرفه است. کنترل یونیتها اطلاعات مورد نیاز خود را از تفاضل ولتاژ دو سیم H و L موجود در باس (Bus) بدست می آورد که نتیجه آن سیگنالی با ولتاژ صفر یا دو ولت است:

- در صورتیکه هر دو سیم H و L دارای ولتاژ برابر ۲/۵ ولت باشند، ولتاژ تفاضلی برابر صفر ولت خواهد بود - در صورتیکه سیم H دارای ولتاژ ۳/۵ ولت و سیم L دارای ولتاژ ۱/۵ ولت باشد، ولتاژ تفاضلی برابر ۲ ولت خواهد بود.

بطور خلاصه میتوان گفت که کنترل یونیتها برای استفاده از سیگنال کد شده، ولتاژ سیگنالهای موجود در سیمهای H و ا را از هم کم می کند.

سازنده: ايرانخودرو
نظرات
یک نظر برای این محصول بنویسید!
نام
پست الکترونیک
لطفاً نظر بدهید
امتیاز برای محصول
Copyright www.webdesigner-profi.de