راهنماي تعميرات سيستم تهويه مطبوع تندر 90 (L90)

امتیاز:

اين راهنماي تعميرات در 39 صفحه توسط ايرانخودرو تهيه شده است و فهرست مطالب آن را در زير مي بينيد:

سیستم تهویه مطبوع

اطلاعات کلی

سیستم تهویه مطبوع: نکاتی برای تعمیرات

اجزاء

سیستم تهویه مطبوع: نقش اجزاء

سیستم تهویه مطبوع: بررسی

عیب یابی |

مدار گاز کولر: بررسی

مدار گاز کولر: تخلیه - پر کردن

تبخیر کننده: تمیز کردن

در زير بخشي از متن را مشاهده مي كنيد:

- کمپرسور

عملکرد کمپرسور قرار دادن گاز تبخیر کننده تحت فشار زیاد می باشد. برای این منظور، کمپرسور توسط موتور با کمک یک تسمه و یک کلاچ الکترومغناطیسی حرکت دورانی دارد. دو نوع کمپرسور در مدل های RENAULT وجود دارد: - کمپرسورهای با حجم سیلندر ثابت، - کمپرسورهای با حجم سیلندر متغیر. کمپرسورهای با حجم سیلندر ثابت مجهز به صفحه ای در نوسان می باشند که توسط یک محور حرکت می کنند: این امر ورودی گاز فشار ضعیف و خارج شدن با فشار قوی گاز را با تاثیر پیستونها بر آن ممکن می سازد. کمپرسورهای با حجم سیلندر متغیر بر همین اساس عمل می کنند، اما صفحه در نوسان هم می تواند دامنه حرکت پیستون ها را بنا به دو نوع ساختار آن تغییر دهد: - بادی: شیب صفحه بستگی به نیروی گاز فشار پائین است، - الکترونیکی: شیب با یک سیگنال از حسگر تبخیر کننده و تحت

تاثیر فشار قوی هدایت می شود.

 کندانسور

در مدار، کندانسور بعد از کمپرسور نصب شده است ؛ کندانسور واقع بر رادیاتور موتور است و گرمای جمع شده هنگام تراکم گاز را از گاز می گیرد. هنگامی که گاز سرد شد به مایع تبدیل می شود و تحت فشار قوی قرار می گیرد.


تبخیر کننده

تبخیر کننده (1) هوای موجود در محفظه سرنشین خودرو را خشک و خنک می کند. گاز کولر گرما را جذب می کند، ذرات رطوبت در هوا متراکم شده و به خارج از خودرو هدایت می شود (وجود آب در زیر خودرو پارک شده).

 مخزن رطوبت گير

مخزن رطوبت گیر محل نگهداری گاز، فیلتر و جذب کننده رطوبت می باشد. مخزن رطوبت گیر (2) یا “مخزن گاز ” بین کندانسور وشیر انبساط قرار دارد. در این نوع نصب، گاز کولر به شکل مایع در مخزن رطوبت گیر جریان پیدا می کند. مخزن رطوبت گیر (3) یا "ذخیره کننده" بر خروجی تبخیر کننده واقع شده است، برای محافظت کمپرسور از ورود احتمالی مایع در حالت تراکم نوع مخزن رطوبت گیر، مخزن گاز یا ذخیره کننده، هر چه باشد اگر مدار مطابق آنچه نشان داده شد توسط ابزار خاص مسدود نشده باشد، پس از ورود جریان هوا در داخل مدار، حتما مخزن رطوبت گیر را تعویض کنید. مخزن رطوبت گیر قابل تعمیر نمی باشد.

 شیر انبساط

شیر انبساط به منظور تبدیل سیال از حالت مایع فشار قوی به حالت مایع + گاز فشار ضعیف می باشد. حتی اگر دو نوع شیر انبساط وجود داشته باشد، عملکرد سیستم یکسان می باشد.

شیرهای انبساط "ترموستاتی" پس از مخزن رطوبت گیر واقع شده اند.

این نوع شیر انبساط با دمای سیال خروجی تبخیر کننده عمل می کند و سیکل زیر را به وجود می آورد:

 

 - اگر دما بالا باشد، سیال موجود در لوله و در کپسول منبسط میشود و ورودی مایع را افزایش می دهد که باعث انبساط بیشتری می شود . دما پائین می آید،

 

اگر دما پائین بیاید، حجم محتوای لوله و کپسول پائین می آید و دریچه، ورودی سوپاپ مایع را می بندد.

شیرهای انبساط با سوراخ کالیبره شده اوریفیس، در خروجی کندانسور قرار دارند. این شیرهای انبساط در داخل لوله ها قرار داده شده اند: انبساط به وسیله محدودیت خروجی از سوراخ اوریفیس در لوله بوجود می آید.

به دلیل جریان یک طرفه سیال در شیرهای انبساط، بر خلاف شیرهای انبساط ترموستاتی، کاهش تراکم کمتر در محفظه موتور انجام می گیرد.

 لوله ها

مجموعه لوله ها از شیلنگها (لوله های انعطاف پذیر از جنس لاستیک تقویت شده توسط سیم های نازک که حالت غیر قابل نفوذ بیشتری دارد و از لوله ها (لوله های صلب از جنس آلومینیوم) تشکیل شده است. این لوله ها گردش سیال در مدار را در حالت های مختلف آن ممکن می سازد.

 

ادامه مطالب و عكس هاي آن را مي توانيد در داخل راهنما مطالعه فرماييد.........

سازنده: ايرانخودرو
نظرات
یک نظر برای این محصول بنویسید!
نام
پست الکترونیک
لطفاً نظر بدهید
امتیاز برای محصول
Copyright www.webdesigner-profi.de